۱۳۹۵ دی ۲, پنجشنبه

پیام زندانیان سیاسی رجایی شهر در باره جنایات ایران در حلب

#حقوق بشر #ایران -سکوت در برابر جنایت سهیم شدن در آن است



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام٫تعدادی از زندانیان زندان رجایی شهر در نامه ای به مردم حلب همدردی خود را با آنها اعلام کرده و نوشتند :
اگر چه در اسارت و زندان و در معرض انتقام گیری همان کسانی هستیم که شما را به قتل می رساند و از قضا درست به همان دلیل و توسط همان جانیان که شما را در خانه هاتان به خاک و خون کشیده اند، ما را هم در خانه خودمان ایران به بند و زنجیر و اسارت زندان کشیده اند...

سکوت در برابر جنایت سهیم شدن در آن است
ما زندانیان سالها را در زندان گذرانده ایم، و با فرهنگ وارونه گویی تلویزیون حکومت آشنائیم و حتی از لابلای اخبار وارونه و سانسور شده هم به راحتی می شد جنایتی که در حلب صورت گرفته را حدس زد.
 روزهاست که تلویزیون حکومت از خون بر زمین ریخته شده مردم مقاوم حلب و کودکان معصوم هلهله و شادی به پا کرده و ضیافت خون گرفته اند... و و چون این وارونه نمایی را حتی در حق مردم ایران هم بارها و بارها به خصوص در سالهای 67، 78، 88 و ... هم دیده ایم ٫اصلا جای تعجب نبود و کسی را غافلگیر نکرد.
 ولی چنین وقایعی معیار، رمز و شاخص انسانی بودن و نبودن برای هر ناظر بیرونی است...که هر کس می بایست جایگاه خود را در این دو قطبی "جنایتکار- قربانی" مشخص کند. دم زدن از انسانیت و حقوق بشر و جهان شهروندی و ... البته ساده است ٫ولی تحقق آن بر روی زمین از همین جهت گراییهای شفاف آغاز می شود که متاسفانه با سکوت مرگبار جهانی مواجه شده ... 
ولی ما از داخل زندان به حلب قهرمان که 15 ماه بمباران را قهرمانانه تحمل کرد و به تک تک عزیزان نادیده حلب و کودکان آن می گوئیم: 
ایستادگی و رزمندگی و مقاومت شما علیرغم همه درد و رنجهای آن الگویی جدید بود از عزمی راسخ برای به دست گرفتن سرنوشت خود و تغییر معادلات منطقه ای و جهانی که علائم و نشانه های آن از هم اکنون در حال ظهور و بروز است و قطعا ثمرات باورنکردنی آن هم به همراه خواهد آمد " و من یتق الله یجعل له محزجا و یرزقه من حیث لا تحسب" و این اجر صبریست که شما با خون و اشک البته پایداریتان بر آن مبادرت ورزیدید.
 ولی آنچه که به ما برمیگردد٫ اگر چه در اسارت و زندان و در معرض انتقام گیری همان کسانی هستیم که شما را به قتل می رساند و از قضا درست به همان دلیل و توسط همان جانیان که شما را در خانه هاتان به خاک و خون کشیده اند، ما را هم در خانه خودمان ایران به بند و زنجیر و اسارت زندان کشیده اند...
ولی همدردیهای ما را بپذیرید و ما را هم در کنار خود بدانید نه تنها، هر ایرانی اصیل آزاده و شریف دخالتهای "حاکمان به اصطلاح ایرانی" را در سوریه و هر جای دیگر محکوم می کند و جنایت می داند٫ بلکه هر "شهروند جهانی" هم این دخالتها و و جنایتها را منفور و محکوم می داند .کما اینکه همین امروز حیدرالعبادی نخست وزیر عراق٫ حضور هر عراقی تحت هر نامی را در سوریه محکوم کرد.
 ما هم با تجربه اعتراض دانشجویان و جوانان آمریکا در جنگ ویتنام و اعتراض دانشجویان و فرانسویان معترض به دخالت فرانسه در الجزایر در کنار جوانان اهوازی و دانشجویان روشن بین و البته جسور ایرانی که فریب لفاظی های روشنفکر و فیلسوف مآبانه را نخورده اند از اعماق زندان فریاد می کنیم " کلنا معک یا حلب"...

زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج

حسن صادقی
سعید ماسوری
رضا اکبری منفرد
محمدعلی منصوری
صالح کهندل
شاهین ذوقی تبار

دی ماه ۹۵

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر