۱۳۹۵ آذر ۲۶, جمعه

در سرمای زیرصفر نگهداشتن زندانیان زندان دیزل آباد

 #حقوق بشر #ایران -در سرمای زیرصفر نگهداشتن زندانیان زندان دیزل آباد 



نگه داشتن زندانیان دیزل آباد کرمانشاه در معرض سرمای شدید چنددرجه زیر صفر و فقدان سیستم گرمایشی، زندانیان را با خطر بیماری مواجه کرده است.
 در طی ساعات روز زندانیان دیزل آباد، وادار به بیرون رفتن از سلولهای خود و رفتن به حیاط زندان شده و ناچار هستند که بعد از صبحگاه تا زمان ناهار و مجددا بعد از صرف ناهار در حیاط زندان در معرض سرمای شدید بمانند.
این در حالی است که برخی از زندانیان دیزل آباد،دچار مشکل کلیوی بوده و طبق اظهارات پزشکان، قرارگرفتن در معرض سرما برایشان کشنده است. علی رغم فقدان سیستم گرمایشی مناسب در زندان دیزل آباد، زندانیان در سرمای شدید و چند درجه زیر صفر و بخصوص در زمانهای بارش برف و یا باران مجبورند بدون سر پناه در معرض سرمای شدید قرار گیرند. زندانیان فاقد لباس گرم هستند و در طی مدت زمانی که در حیاط زندان قرار دارند از سوز سرما به خود می پیچند.
حتی زندانیان سالخورده و بیمار و زندانیانی که قادر به راه رفتن نیستند اجازه ماندن در بندهای خود را ندارند و ناچار هستند گاها در سرمای چند درجه زیر صفر در معرض هوای سرد قرار گیرند. آن دسته از زندانیان هم که نسبت به وضعیت موجود اعتراض نشان میدهند، توسط پاسداربندها  از سلولهایشان خارج و به حیاط زندان برده شده و در آنجا مورد ضرب و شتم قرا ر می دهند. زندانیان بیمار برای رفتن به بهداری زندان باید در نوبت چند هفته ای قرار گیرند. چندین بار هم زندانیان نسبت به وضعیت بهداری، اعتراض کرده اند اما به آنها اعلام شده است که: زندان، هتل نیست.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر