۱۳۹۵ آذر ۱۹, جمعه

بیانیه زندانیان سیاسی رجایی شهر به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

#حقوق بشر #ایران -بیانیه زندانیان سیاسی رجایی شهر به مناسبت روز جهانی حقوق بشر



حقوق بشر. یعنی اینکه اعدام نباشد. قصاص نباشد، آزادی بیان و عقیده باشد. کارحاکمان تقسیم فقر در جامعه نباشد، بلکه نعمات جامعه نصیب همه شهروندان جامعه بطور برابر و انسانی شود. یعنی انسانها حرمت داشته باشند. کرامت داشته باشند. یعنی زندان نباشد. شکنجه نباشد، حقوق بشر یعنی حقوق مسلم انسانها برای آزاد زیستن.
روز جهانی حقوق بشر را تبریک میگوییم و عهد میبندیم که همچنان و در همه وقت مدافع حقوق انسانها باشیم. 
حقوق انسانها را ما مردم در فرانسه، انگلیس و جای جای جهان با جنگمان، تحمیل کردیم. و امروز خیلی ها از حقوق بشر البته با احترام به امر مقدس مالکیت خصوصی صاحبات ثروت دم میزنند . اما آنجا که حقوق انسانها آشکارا نقض میشود و زیر پا له میشود، خاموشند و مماشات میکنند. و از جمله در حقوق بشرشان لغو مجازات اعدام جایی ندارد.
ما زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر با عزم اینکه این روز مهم را به اصل و مبنایش و به تاریخ جدال مردم برای آزادی و برابری برگردانیم، این روز را گرامی میداریم. 
در ایران حقوق بشر هر روزه و هر ساعت نقض میشود. مصادیق نقض حقوق بشر، نقض حقوق مسلم انسانها در ایران بسیارند و مواردی از آن عبارتند از:
١- امنیتی کردن مبارزات کارگران، معلمان و مردم معترض، صدور احکام زندان با اتهامات امنیتی چون اتهام "اقدام علیه نظم و امنیت کشور"، از جمله بسیاری از ما زندانیان سیاسی هم اکنون بخاطر اعتراضی که به ظلم و بیعدالتی داشته ایم، بخاطرش امروز در زندانیم و بعضا سالها در حبس بوده و شکنجه و آزار دیده ایم. 
٢-تبعیض علیه زنان و تفکیک جنسیتی در محیط های کار، خانه و جامعه و فشار و اذیت دائم آنان. از جمله زنان برای پیش پا افتاده ترین حقوق چون حق دوچرخه سواری، ورود به استادیوم های ورزشی و غیره و غیره باید بجنگند و هستند زنانی که بخاطر همین اعتراضات حکم زندان گرفته و مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند.
٣-بیحقوقی کودکان، وجود پدیده کودک کار و خیابان و تهدید امنیت آنان با افتادن به دست باندهای جنایی قاچاق و مواد مخدر و قرار گرفتنشان در معرض انواع بیماریها و تجاوز و تعرض
٤-دستمزدهای زیر خط فقر بخش عظیم جامعه و متلاشی شدن بسیاری از خانواده ها بخاطر فقر و بالا رفتن آمار کودکان خارج شده از تحصیل و تن فروشی به عنوان راهی برای امرار معاش و در مقابل حقوق های نجومی آنچنانی و دزدی های میلیاردی ازما بهتران. و شکاف عظیم طبقاتی 
٥-سونامی بیکاری و بی تامینی این میلیونها بیکار از هر گونه تامینی و آسیب پذیر بودن زندگی معیشت آنان.
٦-نقض آزادی های پایه ای جامعه مثل آزادی عقیده، بیان، تشکل، اجتماع، اعتراض، اعتصاب و نقض آشکار حقوق بخشی از جامعه تحت عناوین اقلیتها . (حال چه تحت عنوان اقلیت قومی و چه اقلیت مذهبی)
٧-خفقان جامعه و نقض آزادی بیان. و سانسور شدید هر فکر و عقیده ای. بسیاری از خبرنگاران، وب لاگ نویسان بخاطر عقیده شان تحت پیگرد قرار گرفته و حکم زندان گرفته اند. بسیاری از دانشجویان بخاطر اعتراضاتشان ستاره دار شده اند و استادان آزاد اندیش اخراج و یا اخطار گرفته اند. نشریات دانشجویی و ان جی اوهای آنان تعطیل شده و مورد تهدید قرار گرفته اند .
٨-آزار و شکنجه های سبعانه روانی و جسمانی در بازداشتگاهها و مراکز امنیتی هشدار دهند است و ما هنوز شاهد نوعی فاشیست قرون وسطایی در درون زندانها ، بندهای امنیتی، کلانتری ها ، پلیس و خصوصا آگاهی تهران بزرگ و آگاهی شاهپور هستیم. و هیچ احترام و کرامتی برای متهمان و بازداشت شدگان در زندان نیست. 
٩- و در کنار همه اینها لیست اعدامها و قصاصها افزایش مییابد. دستگیرها شدت می یابد. 
و این لیست دراز است.
اما داستان اینجاست اگر کارگر، معلم، بازنشسته، پرستار، دانشجو، زن، مردم و ... به این وضع اعتراض دارد، اعتراضش اقدام علیه امنیت عنوان شده و با زندان و شکنجه روبرو میشود.
اینها همه نقض آشکار حقوق بشر و حرمت انسانهاست و خواهان رفع آنها هستیم. 
ما اعلام میکنیم:
-تمامی پرونده های مفتوحه برای کارگران، معلمان، فعالین دفاع از حقوق کودک و فعالین جنبش های اجتماعی تحت عناوین امنیت چون "اقدام علیه امنیت و نظم ملی" باید فورا لغو شود. تمام زندانیان سیاسی بدون قید و شرط باید آزاد شوند. 
- با احکام اعدام و قصاص در تمام شرایط مخالفیم. و خواهان لغو آن هستیم. 
-ما خواهان آزادی های پایه ای جامعه ، آزادی بیان، عقیده، تشکل، اعتصاب، تجمع ، موزیک، شادی و ممنوعیت سانسور و وسیعترین ازادی های سیاسی در جامعه هستیم.
-ماخواهان یک زندگی انسانی برای همه مردم و به عنوا ن اولین قدم همانطور که کارگران و معلمان در اعتراضاتشان اعلام کرده اند، خواستار افزایش حقوق ها به مبلغی بالای خط فقر هستیم. ما خواهان درمان رایگان، تحصیل رایگان برای همه کودکان و همانطور که کارگران سندیکای واحد در این هفته اعتراض داشتند، مسکن مناسب برای همگان هستیم. پولهای دزدی شده، حقوقهای نجومی منابع خوبی برای تامین این نیاز اجتماعی هستند.
- ما خواهان رفع تبعیض علیه زنان و برابری کامل زنان و مردان هستیم.
- ما از حقوق برابر تمامی شهروندان از هر جنیست و هر مذهب و هر عقیده و انتسابشان به هر قوم و نژادی در جامعه هستیم.
ما در کنار کارگران، معلمان و مردم معترض مبارزه برای این خواستها را حق برحق خود میدانیم. 

امضا کنندگان
علی معزی، بهنام ابراهیم زاده، سعید ماسوری. ابراهیم فیروزی. صالح کهندل. سهیل بابادی، جواد فولادوند، حسین غلامی آذر ، حسن صادقی، رضا کاهه، رضا اکبری منفرد، محمد اکرمی، شاهین ذوقی تبار، حسین کاکاوند، علی رضا ناصری، امیر حسین وند سیار، اسد محمدی، عباس توکلی،


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر