۱۳۹۵ آذر ۱۶, سه‌شنبه

مسئولین زندان زابل اقدام به سربازگیری برای جنگ در سوریه می کنند


 #حقوق بشر #ایران -مسئولین زندان زابل اقدام به سربازگیری برای جنگ در سوریه می کنند



بنا به گزارشات رسیده به نه به زندان نه به اعدام ٫به دستور رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان ٫مسئولین زندان زابل اقدام به تشویق زندانیان برای اعزام به سوریه جهت شرکت در جنگ می کنند.فردی بنام نجفی که اصالتا اصفهانی است با همراهی مامور دیگری بنام رخت افکن مامور انجام این کار هستند.
روز سه شنبه ۱۶ آذر ماه رخت افکن به بهانه تشکیل پرونده کامپیوتری برای زندانیان با مراجعه به سلولها با سوالاتی در رابطه با مشخصات فردی آنها از آنها سوال می کرد که آیا حاضر هستند بعنوان مدافع حرم حضرت زینب به جنگ سوریه بروند. بنا به همین گزارش اکثریت قریب به اتفاق این زندانیان به این خواسته جواب منفی دادند.
مسئولین زندان حتی از زندانیان بالای ۶۰ سال که توانایی انجام چنین کاری را نیز نداشتند دراین خصوص سوال کرده و با وعده بخشودگی سالهای باقیمانده حکم ٫لغو حکم اعدام و آزادی قصد وسوسه زندانیان برای رفتن به جبهه جنگ سوریه را داشتند.

یکی از زندانیان زندان زابل بنام آدم خان براهویی به این عمل اعتراض کرد. آدم خان براهویی سرهنگ دو بازنشسته بعلت همسو نبودن با حکومت با وجود گذراندن دوره دانشكده افسري ٫ پيش از موعد لازم با درجه سرهنگ دو، بازنشست شده است.برای این زندانی متهم به قتل پرونده سازی شده و بعد از شش ماه شکنجه و بازجویی در زندان زابل حتی اجازه ملاقات با وکیل را نیز ندارد. 

گفتنی است كه  80% زندانيان زندان زابل جزء اهل سنت بوده و بقیه شیعه هستند.اما هیچ کدام حاضر به شرکت در این سربازگیری نشدند.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر