۱۳۹۵ آذر ۲۲, دوشنبه

نامه اعتراضی زندانیان سیاسی رجایی شهر درباره عدم امنیت جانی مهدی فراحی شاندیز

#حقوق بشر #ایران -نامه اعتراضی زندانیان سیاسی رجایی شهر درباره عدم امنیت جانی مهدی فراحی شاندیز



زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر بند۴ سالن ۱۲ در نامه ای به خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر و مجامع حقوق بشری٫نسبت به انتقال مهدی فراحی شاندیز همبندی خود به بندهای غیر سیاسی اعتراض کرده و نسبت به عدم تامین جانی وی هشدار دادند.

قابل توجه مجامع حقوق بشری و خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد
امروز بیست و یکم آذرماه 1395 مسئولین امنیتی به همراه گارد ویژه زندان رجایی شهر کرج به سلول انفرادی که زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز بیش از 5 روز است که در آنجا نگهداری می شود رفته و به وی اعلام کرده اند که بعد از گذشت 5 روز انفرادی حکم زندانی سیاسی بودن شما تمام شده است و از این پس با شما به عنوان یک مجرم عادی برخورد می شود.
به گفته منبعی مطلع ماموران گارد این زندانی را به طرز فجیح و با شرایط بسیار غیرانسانی و غیرقانونی به بند زندانیان عادی (زندانیان با جرائم خطرناک) منتقل کردند.این زندانی در زمان انتقال به این اعمال اعتراض کرده و فریاد می زد که من یک زندانی سیاسی هستم و هیچ گونه جرم غیرسیاسی انجام نداده ام. اینها می خواهند با این بهانه مرا از بین ببرند. ماموران زندان دهان وی را با دست می بندند که صدای اعتراض او را کسی نشوند از آنجا که بردن زندانی سیاسی به بند زندانیان خطرناک تداعی نمونه های قبلی که زندانیان اجیر شده را به جان زندانیان سیاسی می اندازند را به یاد ما همبندیان وی می آورد ٫لذا ما زندانیان سیاسی عقیدتی و همبندی زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز در سالن 12 نسبت به تامین جانی نامبرده هشدار میدهیم و از کلیه مجامع حقوق بشری برای حفظ جان مهدی شاندیز استمداد می طلبیم.

زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج – 21 آذرماه 1395

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر